15 de mayo de 2009

Introducció / Introducción / Introduction



INTRODUCCIÓ
Aquesta pàgina es va crear amb el motiu d'organitzar, augmentar i compartir la meva col·lecció de música i altres obres de l´artista Guillermina Motta. Essent nord-americà, no ha estat fàcil per a mi trobar objectes relacionats amb Motta pel que he estat depenent totalment de diverses pàgines i blocs de l'Internet. Així és com he aconseguit tot el que encara tinc d'ella. Sempre que sigui necessari, citaré aquestes pàgines i els otorgaré el crédit necessari. De la mateixa manera, quan sigui possible compraré les obres que encara no hagi trobat. El meu desig és que altres admiradors d'aquesta cantant contribueixin en allò que falti en la meva col·lecció o avisin on podria comprar aquells articles d'interès que em faltin.


INTRODUCCIÓN
Esta página se creó con el motivo de organizar, aumentar y compartir mi colección de música y otras obras de la artista Guillermina Motta. Siendo estadounidense, no ha sido fácil para mí encontrar objetos relacionados con Motta por lo que he dependido totalmente de varias páginas y blogs del Internet. Así es como he conseguido todo lo que aún poseo de ella. Siempre que sea necesario, citaré estas páginas y les otorgaré el crédito necesario. De igual manera, cuando sea posible compraré las obras que aún no haya encontrado. Mi deseo es que otros admiradores de esta cantante contribuyan en aquello que falte en mi colección o avisen dónde podría comprar aquellos artículos de interés que me falten.

INTRODUCTION
This page was created for the purpose of furthering and sharing my collection of music and other media related to the artist Guillermina Motta. In America it's not more than slightly possible to find anything related to Motta, so I've relied on various blogs and websites in order to get what I want. I'll be making an effort to link to them all and give proper credit wherever necessary. Also, whenever possible, I'll be purchasing that which I don't yet have. My hope is that other fans of this singer will contribute what they might have that remains to be listed on the site, or tip me off as to where I might be able to purchase missing memorabilia.

6 comentarios:

  1. Felicitats per la tasca que has fet, avui oblidem fàcilment aquests cantants, i moltes cançons i discos costen de trobar. Motta es una gran cantant i una gran actriu i comedianta, una persona polifacètica, llàstima que no la veien massa darrerament.

    ResponderEliminar
  2. Felicitats pel teu bloc i gràcies per segier-me i citar-me. Tinc alguns discs més de la Guillermina els anire posant i m'agradarà que els agrupis en aquest bloc.

    ResponderEliminar
  3. Hola! Felicitats per aquest bloc.
    Fa temps que estic buscant la cançó aquella on narra aquest moment:
    "ai, mare meva, quina vergonya, en el fons del fons m'ha agradat".
    Però no hi ha manera de trobar-la. És un tango però no apareix al disc de tangos amb el Barbat. Crec que va sortir en una peli que es deia "Tipical spanish".
    Pots ajudar-me? Gràcies.

    ResponderEliminar
  4. Joan, la teva pregunta és molt antiga i pot ser que ja tinguis la resposta. Sento dir-te que jo no ho sé :( Guillermina va cantar coses en pel•lícules i tele que no han estan publicades en discs.


    Moltes gracies Donald per aquest magnífic treball. Jo he mamat la música de la Guillermina a casa, la picardia d'algunes cançons que endevinava en les cares del meu pare i del tiet, més tard la profunditat dels poemes propis o adaptats. Tinc motius per estimar aquesta música i declarar-me admirador incondicional de la meravellosa dona. La qüestió que em encurioseix és: ¿Com ha arribat un americà a interessar-se tant com per fer una col•lecció així?

    Fa temps que també intento trobar tota l'obra discogràfica, cal dir que m'has donat un important impuls. Penso que ens falten:

    1970 Guillermina Motta Vergara, 45.377-A 45 rpm
    01 Filomena (Barbara)
    02 Anne Sylvestre - Digue'm quan tornaràs (Barbara) (sic??)

    1981 Una bruixa com les altres. Discophon - 33 rpm.
    06 Mama tinc por
    08 Cançó de noces

    Els discs que hem digitalitzat dels vinils que conservem, conservo uns quants, o que hem trobat per Internet tenen una qualitat molt variable, una altre cosa és els publicats per les discogràfiques.

    Si no estic equivocat et falta:

    1975 L'any de la dona. Edigsa 45 rpm.
    01 L'any de la dona (M.A. Campmany - J.L. Soler)
    02 Els amics del senyor (D. Fragson - H. Ceilarius - adapt J.Picas)

    T'ho he pujat a:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/95836488/Guillermina%20Motta%201975%20-%20L%27any%20de%20la%20dona.zip

    Algun dia actualitzaré la meva pàgina amb les adaptacions al català de la chanson, segur que no m'oblidaré d'incloure't en els agraïments, salutacions toni molistoni@gmail.com

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Toni,

      Per començar, deixa’m agrair-te l’arxiu que vas penjar. Ha estat una sorpresa molt agradable. Digues-me com t’agradaria que et cités quan posi els crèdits.

      Per cert, vaig poder comprar el disc del 1981 i ja el tinc a les meves mans.

      Referent a la teva pregunta sobre mi, vaig estudiar filologia hispànica aquí, als EUA, però durant el meu temps lliure m’agradava complementar el meu aprenentatge amb l’estudi d’altres cultures i literatures d’Espanya. Sovint em podies trobar acudint a esdeveniments patrocinats per organitzacions com el Catalan Center de la New York University o el Catalan Institute of America. Així és com em vaig enamorar de la Nova Cançó Catalana i de la veu i les composicions de Motta en particular. Té una vida i una energia úniques que trobo realment fascinant.

      Una abraçada,
      Donald

      Eliminar
  5. Hola, Donald,

    Estic fent una recopilació de peces de la Nova Cançó i el teu bloc m'ha anat genial per trobar les cançons de la Guillermina Motta que hem faltaven. Una feina excel.lent la teva!!

    ResponderEliminar